-کارشناسان خانه کتابدار وترویج خواندن،این مجموعه را برای اعضای خانواده انتخاب میکنند و در زمان مقرر به نماینده خانواده ها تحویل میدهند.
– هر خانواده عضوطرح یک حلقه نامیده می شودکه ازمیان خود یکنفر را به عنوان نماینده انتخاب میکند.
– هماهنگ کننده در هر یک ماه مجموعه را دریافت و در میان اعضای حلقه توزیع میکند.
– اعضای حلقه بر اساس برنامه ماهانهی توافق شده با خانهکتابدار،کتابهای و خود را در موعد مقرر با مجموعه دیگری تعویض میکنند. هماهنگ کنندگان با حضور در جلسه ماهانه در خانه کتابدار علاوه برتعویض سبد کتاب به بحث و گفت و گودربارهی کتابها میپردازند.
– نماینده هر حلقه اطلاعات و گزارشات خود در مورد هر سبد را ارائه میدهد.
جلسات برای بحث، تبادل نظر و جابجایی سبدها در شنبه آخر هر ماه به مدت ۳-۲ ساعت در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار میشد. فردی که امکان حضور در جسهای را نداشت قبل از جلسه سبد را به هماهنگ کننده طرح تحویل داده تا برنامه زمانبندی به هم ریختگی پیدا نکند.
۴-۳٫ جلسات خواندن
۴-۳-۱٫ نشست اول ۲۸/۱۱/۹۱:
جلسه با شعر گنج بی رنج از کتاب بچه های جهان سروده ی محمود کیانوش آغاز شد. مروجان به معرفی خود و برنامه پرداختند و برخی دستاوردهای سالهای گذشته سبد را بیان نمودند. معتقد بودند، این طرح خانواده ها را به کتابخوانی علاقهمند کردهاست و با خواندن کتاب خودشناسی مییابیم. کتابها دارای تنوع موضوعی و سنی بود و به هیچ عنوان اجباری در خواندن وجود نداشت بلکه سعی بر این بودکه در مسیر علاقه افراد حرکت کند. انتخاب کتابها بر اساس جریان زندگی بوده ولی به ادبیات هم توجه شده است. ادعایی نیست که این بهترین انتخاب است، بلکه میخواهیم فضای ذهنی باز شود. ذائقه خوب پرورش یابد تا بتوانیم تفاوت خوب را از بد تشخیص دهیم. به مرور خوب ها جایگزین بد میشود.
اعضای سبد در معرفی خود بیان کردند:
-
- بعلت تصادفی که کردهام، خواندن برایم مشکل شده با اصرار دخترم در این طرح شرکت کردهام.
-
- به شدت به کامپیوتر عادت کردهام و دوستم که سال گذشته در این طرح شرکت کردهبود مرا ثبتنام کرد.
-
- من مسئول تور گردشگری هستم و برای پربار شدن تور و اینکه کار جدیدی انجام دادهباشم در این طرح شرکت کردم و میخواهم در مسیرهای سفر از این کتاب ها استفاده کنم و خود نیز مجبور به خواندن شوم.
-
- من از کتاب خواندن خیلی بدم میآید، امیدوارم با شرکت در این طرح علاقهمند شوم.
-
- سال پیش در طرح شرکت داشتم و این قدر علاقهمند بودم، دوستم را مجبور کردم ثبتنام کند تا به اسم او من هم امسال بتوانم در کنارش به جلسات بیایم.
-
- مربی حلقههای مطالعاتی گروه الف هستم و خواستم تجربه جدیدی به دست بیاورم.
- من عضو کتابخانه بودم و رفتار کتابدار بسیار مرا جذب کرد تا در دوره هایی که اینجا برگزار میشود شرکت کنم.
نمودار ۴-۱٫دلایل حضور در سبد
-
- . Batelhaim&Zelan ↑
-
- .roso ↑
-
- .Gordon wells ↑
-
- .El kin ↑
-
- .Good man ↑
-
- .Blom fild ↑
-
- .Croder ↑
-
- .Thinker&Maccallo ↑
-
- .Meleinsky ↑
-
- . (APPREB) Asia- Pacific Cooperation Programme in Reading Promotion and Book Development↑
-
- . Bibliomedia Schweiz ↑
-
- . Compagnie théâtrale Kbarré ↑
-
- . Vaud ↑
-
- . Convenio de Cooperación al Plan de Lectura de Medellín, Colombia ↑
-
- . OCLF ↑
-
- .Association for Sending Picture Books to Lao Children ↑
-
- . Kinyarwanda ↑
-
- . ABCXXI ↑
-
- ABCXXI – Emotional Health Program ↑
-
- Pechenga ↑
-
- kirkenes ↑
-
- Zopolillo ↑
-
- Nacar ↑
-
- ADNSEA ↑
-
- Srinakharinwirot ↑
-
- AWIC ↑
-
- . (APPREB) Asia- Pacific Cooperation Programme in Reading Promotion and Book Development↑
-
- . Bibliomedia Schweiz ↑
-
- . Compagnie théâtrale Kbarré ↑
-
- . Vaud ↑
-
- . Convenio de Cooperación al Plan de Lectura de Medellín, Colombia ↑
-
- . OCLF ↑
-
- .Association for Sending Picture Books to Lao Children ↑
-
- . Kinyarwanda ↑
-
- . ABCXXI ↑
-
- ABCXXI – Emotional Health Program ↑
-
- Pechenga ↑
-
- kirkenes ↑
-
- Zopolillo ↑
-
- Nacar ↑
-
- ADNSEA ↑
-
- Srinakharinwirot ↑
-
- AWIC ↑
-
- . (APPREB) Asia- Pacific Cooperation Programme in Reading Promotion and Book Development↑
-
- . Bibliomedia Schweiz ↑
-
- . Compagnie théâtrale Kbarré ↑
-
- . Vaud ↑
-
- . Convenio de Cooperación al Plan de Lectura de Medellín, Colombia ↑
-
- . OCLF ↑
-
- .Association for Sending Picture Books to Lao Children ↑
-
- . Kinyarwanda ↑
-
- . ABCXXI ↑
-
- ABCXXI – Emotional Health Program ↑
-
- Pechenga ↑
-
- kirkenes ↑
-
- Zopolillo ↑
-
- Nacar ↑
-
- ADNSEA ↑
-
- Srinakharinwirot ↑
-
- AWIC ↑
“