1-1 مقدمه
2
1-2 شرح و بیان مسئله
6
1-3 اهمیت و ارزش پژوهش
8
1-4 اهداف و فرضیه های پژوهش
10
1-4-1 هدف کلی
10
1-4-2 اهداف جزئی
10
1-4-3 فرضیه ی اصلی
11
1-4-4 فرضیه های فرعی
11
1- 4- 5 پیش فرض های تحقیق
11
1-5 تعاریف مفهومی و عملیاتی اصطلاحات و مفاهیم
12
1-5-1 تعاریف مفهومی
12
1-5-1-1 تعاریف مفهومی ورزش ایروبیک
12
1-5-1-2 تعاریف مفهومی شادکامی
12
1-5-1-3 تعاریف مفهومی کیفیت زندگی
12
1-6-1-4 تعاریف مفهومی ویژگی های شخصیتی
13
1-6-2 تعاریف عملیاتی
13
1-6-2-1 تعاریف عملیاتی ورزش ایروبیک
13
1-6-2-2 تعاریف عملیاتی شادکامی
14
1-6-2-3 تعاریف عملیاتی کیفیت زندگی
14
1-6-2-4 تعاریف عملیاتی ویژگی های شخصیتی
14
· فصل دوم: ادبیات پژوهش
2-1 مقدمه
19
2-2 مبانی نظری
19
2-2-1 ایروبیک
19
2-2-1-1 تاریخچه ایروبیک
19
2-2-1-2 معرفی و تعریف ایروبیک
20
2-2-1-2-1 تعریف علمی ایروبیک
20
2-2-1-2-2 ایروبیک به چند گروه تقسیم میشود
20
2-2-1-3 اهداف ورزش ایروبیک
22
2-2-1-4 دشواری تمرینات تمرینات تا چه حدی باشد
26
2-2-1-5 قدرت بدنی در تمرین های ایروبیک
28
2-2-1-6 اهمیت ایروبیک نسبت به سایر ورزش ها
28
2-2-1-7 ایروبیک زنان
28
2-2-1-8 زنان و فعالیت بدنی
28
2-2-1-9 اثرات روانی ایروبیک
29
2-2-1-10 آموزش ورزش ایروبیک
30
2-2-1-10-1 اصطلاح ایروبیک
30
2-2-1-10-2 اجزای تشکیل دهنده کلاس ایروبیک
31
2-2-1-10-3 وسایل مورد نیاز
33
2-2-1-11 شیوه اجرای ایروبیک
36
2-2-1-11- 1 حرکت دست ها
36
2-2-1-11- 2 خانواده های حرکتی در ایروبیک
37
2-2-1-11-2- 1 خانواده یک
37
2-2-1-11-2- 2 خانواده دو
38
2-2-1-11-2- 3 خانواده سه
39
2-2-1-12 روش های تدریس در ایروبیک
39
2-2-1-12-1 روش به اضافه
40
2-2-1-12-2 روش انتقالی
40
2-2-1-13 برخی از ترکیبات مقدماتی برای افراد مبتدی
40
2- 2- 2 شادمانی
44
2- 2- 2- 1 مطالعات شادمانی
44
2-2-2-2 سابقه پژوهش های مربوط به شادی
45
2-2-2-3 تعریف سلیگمن از شادی
46
2-2-2-4 آیا شادکامی دو، سه یا چهار جزء دارد
47
2-2-2-5 کاربرد عملی پژوهش های مربوط به شادی
50
2-2-2-6 علت های شادمانی
51
2-2-2-7 منابع شادمانی
53
2-2-2-7-1 خوردن
53
2-2-2-7-2 فعالیت های اجتماعی و جنسی
53
2-2-2-7-3 تمرین های ورزشی
53
2-2-2-7-4 الکل و داروهای دیگر
54
2-2-2-7-5 موفقیت و تأیید اجتماعی
54
2-2-2-7-6 موسیقی، دیگر هنر ها و مذهب
54
2-2-2-7-7 آب و هوا و محیط
55
2-2-2-8 اهمیت عوامل عینی در خشنودی چقدراست
55
2-2-2-8-1 پول
56
2-2-2-8-2 سلامت
57
2-2-2-9 رابطه بین شادکامی و سلامت روانی چگونه است
58
2-2-2-10 شادمانی و کار
58
2-2-2-11 روابط اجتماعی
59
2-2-2-12 تفریح
59
2-2-2-13تفریح و شادمانی
60
2-2-2-14 مسکن
60
2-2-2-15 آموزش مهارتهای اجتماعی
61
2-2-2-16 صفات شخصیتی و شادمانی
61
2-2-2-17 تأثیر های شادمانی
62
2-2-2-18 عمر طولانی
65
2-2-2-19 دیدگاه های تکاملی در مورد موانع شادمانی
65
2-2-2-20 خوگیری و سازگاری با شرایط لذت بخش
66
2-2-2-21 قیاس های اجتماعی منفی
67
2-2-2-22 واکنش های نابرابر با سود و زیان های یکسان
69
2-2-2-23 هیجان های سازگارانه ولی پریشان ساز
69
2-2-2-24 خلاقیت و باروری: نظریه گسترش دهنده و سازنده
70
2-2-2-25 افزایش شادمانی
73
2-2-3 کیفیت زندگی
73
2-2-3-1 اصطلاح کیفیت زندگی
73
2-2-3-2 تاریخچه مطالعات کیفیت زندگی
74
2-2-3-3 تعریف کیفیت زندگی
76
2-2-3-4 مؤلفه های کیفیت زندگی
77
2-2-3-5 ویژگی های کیفیت زندگی
80
2-2-3-6 کاربردهای اندازه گیری کیفیت زندگی
81
2-2-3-7 کیفیت زندگی، شاخص پیشرفت اجتماع
81
2-2-4 شخصیت
84
2-2-4-1 تعریف شخصیت
84
2-2-4-2 ساختار شخصیت
87
2-2-4-3 نظریه های شخصیت
89
2-2-4-3-1 نظریه های روانکاوی
90
2-2-4-3-2 رویکرد مراحل زندگی در مورد شخصیت
93
2-2-4-3-3 نظریه ی صفات
94
2-2-4-3-4 نظریه های انسان گرایی
95
2-2-4-4 ارزیابی و سنجش شخصیت
96
2-2-4-5 روش های ارزیابی شخصیت
97
2-2-4-5-1 پرسشنامه های خود سنجی یا عینی
97
2-2-4-5-2 فنون فرافکن
98
2-2-4-5-3 مصاحبه های بالینی
98
2-2-4-5-4 ارزیابی رفتار
99
2-2-4-5-5 نمونه گیری از فکر
99
2-2-4-6 نقش مسائل جنسیتی وقومی در شخصیت
100
2-2-4-7 کاربرد آزمون های شخصیت
100
2-2-4-7-1 پرسشنامه ی چند وجهی مینه سوتا
102
2-2-4-7-2 پرسشنامه ی روانشناختی کالیفرنیا (CPI)
103
2-2-4-7-3 پرسشنامهی پنج عامل اصلی شخصیت (نئو)
105
2-2-5 تحقیقات انجام شده
109
2-2-5-1 تحقیقات انجام شده در ایران
112
2-2-5-2 تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
112
2-2-6 جمع بندی و نتیجه گیری
116
· فصل سوم: روش پژوهش
3-1 مقدمه
118
3-2 طرح کلی پژوهش
118
3-3 متغیرهای پژوهش
118
3-3-1 متغیرهای اصلی
119
3-3-2 متغیرهای جمعیت شناختی
119
3-4 جامعه آماری
119
3-5 حجم نمونه و روش نمونه گیری
119
3-6 ابزار پژوهش
120
3-6-1 پرسشنامه شادکامی اکسفورد
120
3-6-1-1 اعتبار و روایی پرسشنامه شادکامی اکسفورد
121
3-6-2 پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی
122
3-6-2-1 اعتبار و روایی پرسشنامه سازمان بهداشت جهانی
123
3-6-3 پرسشنامه ویژگی شخصیتی نئو
124
3-6-3-1 اعتبار و روایی پرسشنامه ویژگی شخصیتی نئو
125
3-6-3-2 معرفی ابعاد پرسشنامه ویژگی شخصیتی نئو
126
3-7 روش اجرای پژوهش
127
3-8 تجزیه و تحلیل داده ها
128
· فصل چهارم: تحلیل داده ها
4-1 مقدمه
130
4-2 آمار توصیفی
130
4-3 آمار استنباطی
133
· فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
5-1 مقدمه
148
5-2 یافته ها به طور کلی و به تفکیک اهداف تحقیق
148
5-3 بحث و نتیجه گیری
148
5-4 نتیجه گیری کلی
151
5-5 محدودیت های پژوهشی
152
5-6 پیشنهادات تحقیق
153
5-6-1 پیشنهادات پژوهشی
154
5-6-2 پیشنهادات کاربردی
155
· فهرست منابع
فهرست منابع فارسی
157
فهرست منابع لاتین
162
· پیوست ها
دوره تمرین حرکات ایروبیک
171
پرسشنامه سلامت عمومی
173
رضایت نامه
174
پرسشنامه شادکامی آکسفورد
175
پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی (WHOQOL-BREF)
178
پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نئو (NEO-FFI)
181
فصل اول